Nominering av folkehøgskoler til bærekraftpris

I tråd med folkehøgskolenes Bærekraftvedtak fra 2019, skal Folkehøgskolerådet dele ut en bærekraftpris til en av folkehøgskolene. Første pris skulle deles ut på det årlige Rektormøtet i januar 2020, men dette ble avlyst pga. pandemien. Folkehøgskolerådet har derfor vedtatt at det deles ut to priser på Rektormøtet i januar 2022.

Hovedintensjonen med prisen er å motivere og inspirere folkehøgskolene til å jobbe for å nå målene i Bærekraftvedtaket.

En prismottaker må tilfredsstille følgende kriterier:

• Jobber mÃ¥lrettet med Ã¥ nÃ¥ de fire mÃ¥lene i folkehøgskolenes Bærekraftvedtak.

• Involverer alle ansatte og elever i arbeidet med Ã¥ nÃ¥ mÃ¥lene i Bærekraftvedtaket.

• Har iverksatt nye tiltak som begeistrer og inspirerer, og støtter opp om ett eller flere av mÃ¥lene i Bærekraftvedtaket.

Firsten for å nominere skoler til bærekraftprisene for 2020 og 2021 er satt til 1. desember 2021.

Fjorårets- eller årets elever kan gjerne nominere skolen til prisen.

For mer informasjon om kriterier og nominering, gå til https://www.folkehogskoleradet.no/berekraftvedtak-berekraftpris

Illustrasjonsfoto fra Wix