Nordisk folkehøgskolekonferanse 16. - 17. september

Nordisk Folkehøgskoleråd (NFR) inviterer ansatte på folkehøgskoler og i folkehøgskoleorganisasjoner i Norden til konferanse med temaet "Folkehøgskolenes rolle i demokratiutviklingen".

Konferansen finner sted på den unike Ungdomsøen, 25 min båttur fra København.

I 175 år har folkehøgskolene dannet til demokrati, men verden har endret seg - hva betyr det for folkehøgskolenes demokratiske dannelsesoppgave? Sammen drøfter vi hva de største demokratiske utfordringer vi står overfor i Norden i dag er, og hva de betyr for folkehøgskolenes dannelsesoppgave.

Har du lyst til å tilbringe ett døgn med spennende opplegg og debatt? Har du lyst til å oppleve historiens vingesus gjennom Middelgrundsfortets mørke ganger? Vil du våkne opp til lyden av Øresund og spise nydelige måltider sammen med nordiske kolleger? Da må du sørge for å få en plass på konferansen allerede nå! Følg lenken for påmelding og program: https://www.folkehogskoleradet.no/nordisk-konferanse-2021

Aktiv deltakelse i demokratiet. Foto: Folkehøjskoleforeningen i Danmark (FFD)