Webinar om institusjonalisert rasisme 12.10.20 - for ansatte i folkehøgskolen

- fra ikke-rasist til antirasist -

Tid: Mandag 12. oktober 2020 kl. 13:30 - 15:00.

Sted: Webinar - lenke blir tilsendt påmeldte deltakere.

Pris: Gratis.

Program:

Daniel Abimael Skjerve Wensell, politisk rådgiver i Minotenk,

åpner webinaret med folkeopplysning om institusjonalisert rasisme, den politiske konteksten, manglende mangfold og deler tanker om folkehøgskolenes rolle.

Etter foredraget blir det gruppesamtaler og konkrete innspill til hvordan folkehøgskolene kan sette rasisme på dagsorden på egen skole.

Arrangører:

Internasjonalt utvalg for folkehøgskolen (IU)

Folkehøgskoleforbundet (FHF)

Noregs Kristelege Folkehøgskolelag (NKF)

Daniel Abimael Skjerve Wensell er ansatt som politisk rådgiver i Minotenk. Daniel er utenlandsadoptert fra Peru og har i lang tid vært opptatt mangfold og inkludering, og har de siste parene årene og spesielt etter angrepet i Christchurch og Bærum engasjert seg i kampen mot rasisme og hatefulle ytringer. Han er tidligere folkehøgskoleelev og har religionsvitenskap som fagbakgrunn, og er opptatt av å løfte kunnskapen om ulike minoriteter i Norge.

Les mer om Daniel her.

Daniel Abimael Skjerve Wensell, politisk rådigver i Minotenk. Foto: Minotenk