Rektormøtet 2024 - Dag 1

Rektormøtet 2024 går straks av stabelen, og første dag byr på et veldig spennende program!

Følg oss og ta en titt på våre sosiale medier. Der deler vi høydepunkter og ulike snutter fra konferansen!

I 2024 er det 160 år siden den første folkehøgskolen ble opprettet. Skolene har utviklet seg mye siden den gang, og er i stadig utvikling.

På årets Rektormøte er det overordnede temaet nettopp skoler i utvikling. Derfor passer det å kickstarte hele konferansen med statssekretær Sindre Lysø fra Kunnskapsdepartementet, som skal si noe om folkehøgskolene i fremtiden og forventninger til oss.

Deretter får vi et spennende foredrag fra journalist og tidligere redaktør, Harald Stanghelle, som deler sine tanker om hvilken rolle folkehøgskolene kan spille i en tid der demokratiet er i forfall.

Dagen rundes av med både foredrag og gruppediskusjoner om hva rektors rolle og ansvar er i den strategiske utviklingen av folkehøgskolene sett i relasjon med formålsparagrafen.

Se hele programmet her:

Programplakater - Rektormøtet 2024